12 מיתוסים נפוצים על ניתוחי עפעפיים

12 מיתוסים נפוצים על ניתוחי עפעפיים

אם אתם שוקלים לבצע ניתוחי עפעפיים כדי להחזיר לעיניכם מראה אנרגטי וצעיר, סביר להניח שהתחלתם כבר לחקור ולבדוק על ההליך. אולי אחד הדברים הראשונים שעשיתם היה לחפש בגוגל. למרבה הצער, לא כל מה שאנו קוראים באינטרנט צריך לסמוך עליו. ישנם אינספור מיתוסים ותפיסות מוטעות בנוגע לניתוחי עפעפיים, שרבים מהם עולים במהלך כמה מהתייעצויות ראשוניות של הדוקטור עם מטופלים. אנו נבחן את הטעויות הנפוצות ביותר במאמר זה באתר.

יש רק סוג אחד של ניתוח הרמת עפעפיים.

למעשה ישנן שתי צורות של ניתוחי עפעפיים: ניתוח הרמת עפעפיים עליונים וניתוח הרמת עפעפיים תחתונים. בניתוח עפעפיים עליונים מסירים את העור הרופף, ועודפי שומן בעפעפיים העליונים, ואילו ניתוח הרמת עפעפיים תחתונים מתקן נפיחות, קמטים וקווים מתחת לעפעפיים התחתונים. לא כל הליך ניתוח עפעפיים כולל גם עפעף עליון וגם עפעף תחתון. בסופו של דבר, אם אתם צריכים ניתוח עפעפיים עליונים, ניתוח עפעפיים תחתונים או שניהם, זה יהיה תלוי בצרכים האסתטיים שלכם ובמטרות שלכם, עליהם הדוקטור יכול לדון איתכם במהלך הייעוץ הפרטי.

ניתוחי עפעפיים מפסיקים את תהליך ההזדקנות.

שום ניתוח פלסטי לא יכול לעצור את תהליך ההזדקנות בצורה מלאה. עם זאת, הליכי הצערת פנים כמו בפלרופלסטיקה (ניתוח הרמת עפעפיים) יכולים להחזיר את שעון הזמן אחורה על ידי ריכוך המראה של קמטים וקווים בעפעפיים התחתונים, כמו גם הסרה ומיקום מחדש של עור ורקמות רופפים בעפעפיים העליונים.

לאחר ניתוח עפעפיים, תמשיכו להזדקן כרגיל. אתם יכולים להאריך את מראה העיניים המחודשות שלכם על ידי תרגול ומעבר להרגלי אורח חיים טובים יותר (למשל, לא לעשן, לישון מספיק, להשתמש במוצרי טיפוח עור רפואיים) ולתזמן טיפולי התחדשות ללא ניתוח כמו חידוש עור בלייזר, IPL וטיפול מיקרו-מחט עם PRP. תוכנית טובה לטיפול בהזדקנות הפנים כפי שפותחו על ידי מיטב הדוקטורים ואסתטיקאים היא הכרחית לאחר הניתוח.

ניתוחי עפעפיים הם אך ורק הליכים קוסמטיים.

אמנם זה נכון שמטופלים רבים עושים ניתוחי עפעפיים למטרות קוסמטיות, אך אחרים עושים זאת כדי לטפל בבעיות תפקודיות. עם הזמן, עור העפעף יכול להימתח ולצנוח עד כדי כך שהוא צונח מעל קו הריסים העליון, ונגרמת פגיעה בראייה. זה לא רק מקשה על פעילויות יומיומיות כמו קריאה, אלא גם יכול לגרום לנהיגה מסוכנת ולהגדיל את הסיכון לתאונות דרכים. ניתוחי עפעפיים מסירים עור עודף, מותחים ומרימים את רקמת השריר הרופף לקו ראייה ברור יותר.

ניתוחי עפעפיים יגרמו למבט מופתע או "קפוא".

מבט מופתע או קפוא הוא רק תוצאה של הליכי ניתוחי עפעפיים השתבשו. מנתחי עיניים מקצועיים מבינים לעומק את האנטומיה של הפנים ויודעים לבצע שינויים עדינים בעפעפיים, תוך הימנעות מפתיחת יתר ויוצרים תוצאות יוצאות דופן מקצועיות וטבעיות למראה.

לוקח שנים להתאושש מניתוח עפעפיים.

זמן ההחלמה משתנה בהתאם לסוג ההליך שבוצע, אך בדרך כלל ניתן להשלים אותו תוך שבוע. מרבית החולים חוזרים לעבודה תוך שבוע או שבועיים לאחר ההליך ומדווחים על אי נוחות קלה במהלך תקופה זו.

גברים ונשים עוברים בדיוק את אותם ניתוחי עפעפיים.

האמת היא שגברים ונשים דורשים גישות כירורגיות שונות על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר מניתוחי הרמת עפעפיים. מנתחים מנוסים מבינים את ההבדלים האנטומיים בין גברים לנשים ומתאימים את דרך הטיפול לשיפורים תוך שמירה על התאמת התוצאות כגבריות או נשיות.

בנוסף, רוב המטופלים הגברים רוצים תיקון עדין יותר מהמטופלות. מסיבה זו, ניתוח עפעפיים לגברים מבוצע בדרך כלל באמצעות גישה יותר שמרנית. הדוקטור מקפיד על ביצוע מותאם לקליינטים, מסיר כמות מוגבלת של שומן, רקמות ועור מהעפעפיים כדי למנוע תיקון יתר שעלול לגרום למראה נשי.

נשארות צלקות מכוערות לאחר ניתוחי עפעפיים.

לעיתים רחוקות נוצרת הצטלקות מבלפרופלסטיקה עליונה ותחתונה. החתכים בניתוח עפעפיים עליונים נוצרים בדרך כלל בדיוק על הקמטים הטבעיים של העפעף, ומאפשרים לצלקות להתמזג עם קפלי העור. חתכים בניתוח עפעפיים תחתונות נוצרים בתוך העפעף התחתון או ממש מתחת לקו הריסים התחתון כדי להסתיר כל צלקת שיכולה להיות גלויה. כל עוד אתם עוקבים אחר ההנחיות של המנתח לאחר הניתוח, הצלקות שלכם אמורות להחלים יפה עד לנקודה שבה הן כמעט ואינן ניתנות לגילוי.

לאחר שהנפיחות יורדת נשארים עם עיניים סגולות.

סביר להניח שזה לא יקרה לאחר ניתוח בלפרופלסטיקה (ניתוח עפעפיים), מכיוון שאין מתחת לעור זה שרירים או כלי דם שיגרמו לדימום לרקמה הסובבת לאחר הניתוח. עם זאת, עור העפעפיים בדרך כלל דק, ולכן הוא עשוי להיראות מעט סגול אם יתרחשו יותר מדי חבלות. סיכוי שכמובן יורד משמעותית כשעושים טיפול במקום הנכון.

ניתוח עפעפיים גורם להיראות כמו אדם אחר.

כאשר הטיפול מבוצע על ידי מנתח מיומן, ניתוח עפעפיים אינו אמור לשנות באופן דרסטי את המראה או את הדימוי העצמי. המטרה היא פשוט להפוך את שתי העיניים לסימטריות בצורתן, במיקומן, בגודלן ובצבען ולהביאן למראה רגוע יותר, וטבעי יותר.

לאחר ניתוח עפעפיים הראייה תידרדר כיוון שמסירים עור.

למרות שיש סיכוי קטן להגדלת מספר המשקפיים במספר או אולי אפילו לאחר הניתוח בעפעף העליון, בדרך כלל זה לא קורה מכיוון שכמות רקמת העור המוסרת היא מינימלית ואינה משפיעה על הראייה המרכזית. סביר להניח ששינויים אמיתיים במספר המשקפיים שלכם ינבעו משינויים הקשורים לגיל המתרחשים בעדשות העיניים שלכם.

ניתוחי עפעפיים תמיד עוזרים למניעת עיגולים כהים מתחת לעיניים.

ניתוח עפעפיים עשוי להסיר כמה עיגולים כהים מתחת לעיניים, תלוי בסיבה שבגללה הם נוצרו. שומן עכור המצטבר מתחת לעפעפיים התחתונים יכול לפעמים ליצור מראה של צלליות שנראות כמו עיגולים כהים. בלפרופלסטיקה תחתונה יכולה לשפר את המראה של עיגולים כהים אלה על ידי מיקום מחדש של השומן העכור.

כשמדובר בטיפול בעיגולים כהים מתחת לעיניים הנגרמים על ידי בעיות בכלי הדם, אלרגיות או גורמים אחרים, יתכן כי טיפול הרמת עפעפיים אינו יעיל באותה מידה. בהתאם לסיבה, הדוקטור עשוי להמליץ ​​על טיפול אחר, כמו IPL, טיפול מיקרו-מחט עם PRP, ניקוי כימי ושיטות אחרות בסיוע לייזר. למעשה, מטופלים רבים בוחרים לשלב בין בלפרופלסטיקה לבין הליכי ניקוי עור בלייזר לטיפול במגוון בעיות עם העפעפיים, כולל עיגולים נפוחים וכהים מתחת לעיניים.

טיפול עיניים בלפרופלסטי מטפל בצניחת גבות.

מטופלים רבים מתלוננים על מראה עין מכוסה, הנגרמת על ידי עודף עור וגבות הצונחות על העפעפיים העליונים. למרבה הצער, לא ניתן לטפל בכך באמצעות הרמת עפעפיים בלבד. הליך נוסף, הנקרא הרמת מצח או הרמת גבות, יכול למעשה להרים רקמות עודפות מהמצח למצב גבוה וטבעי יותר ולמנוע את הכיסוי של העפעף העליון. בדרך כלל מבצעים בדיקת הרמת עפעפיים והרמת גבות יחד כדי לייצר תוצאות מקיפות יותר.

ניתוח עפעפיים יכול לשפר משמעותית את המראה העייף או הכועס על ידי "הרמת" העפעפיים – תיקון ושיפור העור הנפול על העפעף העליון ההופכת עיניים נפוחות לפחות בולטות ומבוגרות.

אך בעוד שרוב המטופלים רוצים לטפל בצניחת העפעפיים העליונים כאשר הם מחפשים הרמת עיניים, ישנן למעשה שלושה שכבות עור המשפיעות על סימני הזדקנות חיצוניים: שתי שכבות עור למעלה (אפידרמיס ודרמיס) ואחת על העור התחתון. ההזדקנות משפיעה על כל שכבה בצורה שונה. מכיוון שכריות שומן בעפעפיים אינן יורדות עם הגיל, המשמעות היא שצניחת גבות אינה בהכרח נובעת דווקא מעור רפוי. שינויים אלה עשויים להיות גם פשוט תוצאות של תהליך הזדקנות טבעי, שינויים הורמונליים או תורשה.

ומה לגבי ניתוח הרמת עפעפיים?

ניתוח עפעפיים כאמור יכול לטפל בעור הנפול של העפעפיים העליונים ובשקיות הנוצרות מתחת לעיניים, אך לא לטפל בגבות צנוחות. הליך הרמת גבות מתאים יותר לחולים עם צניחה בתחילת או בסוף הגבות. טיפול ממוקד זה מרים את הגבה מעט גבוה יותר ממיקומה הטבעי על ידי הסרת חלק ממאגרי השומן שלכם והידוק השרירים במצח. והתוצאות צנועות יותר מהרמת פנים קלאסית.

למידע נוסף אודות הרמת עפעפיים, תשאירו פרטים בטופס לשיחת ייעוץ ללא התחייבות עם הדוקטור המומחה של ד"ר עפעפיים.

מעניין אותך לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר מהירה