עלות ניתוח עפעפיים, סיכונים והתאוששות

כמה עולה ניתוח עפעפיים?

עלות ניתוח עפעפיים (blepharoplasty) משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל מומחיות הרופא המנתח, היקף ההליך, והאם הוא נעשה כניתוח אחד או בשילוב עם הליכים אחרים, כגון הרמת מצח או הזרקות. גורמים נוספים שעשויים להשפיע על עלות הרמת העפעפיים כוללים את שכר הרופא המנתח לפי וותק ומומחיות, וכמובן את המיקום הגיאוגרפי של הטיפול.

מחירי ניתוח עפעפיים עליונים, או בלפרופלסטיקה, נקבעים בהתאם לכמות העבודה הדרושה. המחיר הנמוך ביותר הוא 4000 – 5000 ש"ח . אם יש להסיר כמות קטנה של רקמות ואין צורך להניח תפרים. אם צריך להסיר שטח עור גדול יותר, מה שיכול לקרות אם כבר היו הליכי מיני-הרמה קודמים (הנפוצים יותר), המחיר קופץ לסביבות 7000 – 9000 ש"ח. טיפול ממוצע עם כמה תפרים יעלה בין -12000 – 15000 ש"ח.

מחיר ניתוח עפעפיים לגברים

הסוג השכיח ביותר של מחיר ניתוח עפעפיים לגברים הוא תיקון מלא של העפעפיים התחתונים והסרת רקמות עודפות בעפעפיים העליונים. הטיפול הזה עולה בין 15000 עד 18000 ש"ח לשתי העיניים. אם רק העפעפיים התחתונים צריכים עבודה, זה יעלה כ -10000 ש"ח.

אופציה נוספת שאפשר לשקול היא ניתוח הרמת עפעפיים באמצעות זריקות בוטוקס. ניתן לחזור על טיפול זה לפי הצורך והוא זול יותר מאשר ניתוח, כאשר הטיפול הראשון יעלה כ -7000 ש"ח.

פירוק העלויות

  • העלות לניתוח זה היא בממוצע 17000 ש"ח בישראל
  • דמי חדר הניתוח הם בין 2500 – 3800 ש"ח
  • דמי ההרדמה משתנים לפי סוג ההרדמה הדרוש לכן צריך לברר זאת, אך אם יש שימוש בהרדמה כללית תהיה תוספת בסביבות 1000 ש"ח (אך בדרך כלל ירד המחיר של חדר הניתוח)
  • עלויות בתי החולים משתנות גם הן בהתאם לפוליסת הביטוח שלך. ולרוב לא יהיה צורך באשפוז אך יש מנתחים שמעדיפים לאשפז ללילה אחד (בעיקר קליינטים מבוגרים או חולים) ובמקרה כזה אשפוז לילה בבית חולים פרטי עולה בסביבות 1000 ש"ח.
  • המחיר שיבקש מנתח עפעפיים מומחה הוא כ -8000 ש"ח, מנתח פלסטי חדש יחסית ידרוש עבור אותו ניתוח בין 3500-5000 ש"ח. אפשרי למצוא רופא עיניים ממוצע שאינו מנתח פלסטי בהרבה פחות אך כמובן שזה פחות מומלץ.
  • תיקון פטוזיס בריסים יעלה בסביבות 400 – 600 ש"ח בהתאם למיקום התיקון הדרוש.
צניחת עפעפיים
צניחת עפעפיים

אם ניתוח העפעפיים שלך משולב עם מתיחת פנים, חידוש עור בלייזר, השתלת פנים או הליך אחר, העלות הכוללת שלך תגדל כמובן, מכיוון שהניתוח יימשך זמן רב יותר. אך בטווח הארוך שילוב הליכים עשוי להיות חסכוני, מכיוון שיהיה צורך לשלם רק למתחם אחד ולדמי הרדמה חד פעמיים. עם זאת, זה יכול גם להגדיל את מורכבות הניתוח כמו גם את פרופיל הסיכון של ניתוח העפעפיים.

ביטוח ניתוח הרמת עפעפיים מחיר

אם ניתוח העפעפיים שלך נחשב לקוסמטי בלבד, הביטוח לא יכסה את העלות. ואם הרמת העפעפיים שלך היא כדי לתקן מצב רפואי כגון פטוזיס בעפעף (עפעף נפול) המשפיע על הראייה שלך, זה עשוי להיות מכוסה בביטוח. כדאי לברר לפני שמזמינים את הניתוח. בנוסף תמיד יש תוכניות מימון שונות ופריסות תשלומים נוחות יהיו זמינות כדי לסייע לך לכסות את עלות ניתוח העפעפיים שלך. עלות הליך ניתוח עפעפיים לגברים אינה שונה מהעלות של ניתוח עפעפיים לנשים.

חשוב לדון בעלות ניתוח העפעפיים עם מנתח פלסטי מוסמך במהלך ייעוץ. עלות היא גורם חשוב, אך היא לא אמורה להיות הגורם היחיד בהחלטה שלך לעבור ניתוח עפעפיים. חשוב שהרופא המנתח המוסמך ביותר יטפל בך הבריאות לפני הכל!

שקלול הסיכונים

כמו כל ניתוח, יש לניתוח עפעפיים סיכונים. החדשות הטובות הן שסיבוכים רציניים בעקבות ניתוח עפעפיים הם נדירים וניתן למזער אותם בדרך כלל, אם לא לחסל אותם לגמרי, על ידי בחירה קפדנית של מנתח פלסטי מוסמך ולהקשיב להוראות לפני ואחרי הניתוח.

רמת הסיכון שלך מניתוח הרמת עפעפיים מבוססת על סוג ניתוח העפעפיים שצריך לעשות והאם הוא נעשה כהליך עצמאי או בשילוב עם הליך אחר, כגון הרמת מצח או הרמת צוואר. שילוב בין תהליכים מגביר לעתים קרובות את הסיכונים שלהם. גורמים אחרים, כמו ניסיון המנתח שלך, היסטוריית הבריאות האישית שלך ורמת השמירה על ההנחיות לפני ואחרי הניתוח, גם לוקחים צד בעניין.

מצבים רפואיים מסוימים יכולים להעלות את הסיכון לסיבוכים בניתוח עפעפיים. אלה כוללים בעיות בבלוטת התריס כגון תת פעילות של בלוטת התריס, תסמונת עיניים יבשות, הפרעות במחזור הדם, לחץ דם גבוה, מיאסטניה גרביס (הפרעה נוירו -שרירית המייצרת חולשה של שרירים), סוכרת, רשתית מנותקת או גלאוקומה (לחץ תוך עיני גבוה בתוך העין). המנתח שלך עשוי לדרוש בדיקה גופנית ובדיקות לפני הניתוח על מנת להבטיח שהגוף בריא מספיק בכדי לעבור ניתוח עפעפיים.

סיכונים כירורגיים כלליים

כמה סיכונים של ניתוח עפעפיים הם כלליים לכל הניתוחים, כולל:

  • סיבוכי הרדמה
  • הצטלקות
  • צבירת דם מתחת לעור (המטומה) שעלולה ליצור קריש דם
  • ריפוי לא תקין
  • הצטברות נוזלים מתחת לעור (סרומה)
  • חוסר תחושה
  • כאבים
  • שינוי צבע העור
  • פקקת ורידים עמוקים (קריש דם, לרוב ברגל, שעלול להיות בעייתי אם הוא מגיע לריאות או לאזורים אחרים)
  • סיבוכי לב וריאות

ניתן להפחית חלק מהסיכונים הללו. לדוגמה, אפשר למזער את הסיכון לזיהום לאחר ניתוח עפעפיים על ידי נטילת אנטיביוטיקה כפי שנקבע על ידי הדוקטור, ומעקב אחר הוראות המנתח שלך בקשר לטיפול בחתכים שלך. סימנים לזיהום עשויים לכלול הפרשה מאזורי החתך שלך וחום גבוה. אם לאחר הטיפול מבחינים באחד מהסימנים הללו, חשוב להתקשר מיד לרופא המנתח שלך.

הדרך הטובה ביותר למזער את הסיכון לפתח קריש דם לאחר הניתוח היא להסתובב ברגע שאתה מסוגל, מה שעוזר להגביר את זרימת הדם.

סיכונים ספציפיים

סיכונים מסוימים הם ספציפיים יותר לניתוחי עפעפיים. אלו כוללים:

  • עיניים יבשות (בדרך כלל זמניות)
  • חוסר יכולת זמני לעצום עיניים
  • אקטרופיון או פיגור עפעף (שולי העפעף מסתובבים החוצה ויוצרים גירוי עיניים)
  • אנטרופיון (שולי העפעף נמשכים פנימה) וגירוי קשור הנגרם כתוצאה מהתחככות ריסים בכדור העין שלך
  • עיוורון (נדיר ביותר)
  • ראייה כפולה או מטושטשת
  • נפיחות זמנית בזוויות העפעפיים
  • חוסר סימטריה של העיניים
  • צניחת עפעפיים
  • קושי לשמור על עיניים עצומות בזמן שינה
  • עיניים שקועות, דבר שעלול להתרחש אם המנתח שלך מסיר יותר מדי עודף של כריות השומן שמתחת לעיניים
  • חוסר שביעות רצון מהתוצאות הקוסמטיות

חלק מסיבוכים אלה עשויים לדרוש ניתוח עפעפיים.

סיכוני ניתוח עפעפיים: הגן על עצמך ועל העיניים שלך

צמצום הסיכון לסיבוכי ניתוח עפעפיים מתחיל בפתיחות מלאה. חשוב לספר למנתח ולרופא המרדים על ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית שלך, כולל כל התרופות שמשתמשים בהן. זה כולל תרופות מרשם, מוצרים ללא מרשם ותוספי תזונה או צמחי מרפא. חשוב גם לספר לצוות הרפואי שלך אם יש בעיות עיניים או בעיות ראייה כלשהן. חשוב לדבר בכנות לגבי עישון ושימוש באלכוהול. עישון יכול לעכב את הריפוי ולהגדיל את הסיכון לסיבוכים. אלכוהול גם מוסיף לסיכונים של ניתוח העפעפיים. במקרה שמעשנים על בסיס קבוע, כדאי לשוחח עם המנתח שלך כיצד להפסיק לעשן לפני ניתוח העפעפיים.

התאוששות

כל אחד מתרפא אחרת. האופי המדויק של ניתוח התאמת עפעפיים שלך יהיה תלוי בגורמים רבים, כולל היקף הניתוח והאם עוברים הליכים אחרים כגון ניתוח הרמת מצח במקביל. יש לדון בדרך התאוששות מניתוח העפעפיים עם המנתח הפלסטי במהלך הייעוץ הראשוני ובכל ביקור אחר לפני הניתוח.

להלן תמונת מצב מה שאפשר לצפות לו במהלך ההתאוששות מניתוח העפעפיים.

מיד לאחר הניתוח

מיד לאחר ניתוח העפעפיים שלך, המנתח עשוי למרוח משחה משמנת ולהניח קומפרסים קרים על העיניים. העיניים שלך עשויות להיות מכוסות גם בגזה. אלא אם כן ניתוח העפעפיים שלך משולב עם הליכים אחרים, גדולים יותר כמו הרמת פנים או הרמת גבות, בדרך כלל חוזרים הביתה באותו היום ויש צורך בחבר או בן משפחה שיסיע אותך הביתה לאחר הטיפול.

ראייה מטושטשת די נפוצה מיד לאחר ניתוח עפעפיים. זה נורמלי וזה לא אומר שמשהו השתבש. העיניים שלך עשויות להיות גם רגישות לאור לאחר ההליך.

ניקוי העיניים וחיטוי החתך זה חלק חשוב בהתאוששות מהניתוח. והמנתח צריך לספק הוראות מפורטות כיצד לעשות זאת כראוי. כל התפרים מוסרים בדרך כלל כשבוע לאחר ניתוח העפעפיים.

לאחר ההליך יכולה להופיע נפיחות, חבורות ו/או גירוי. קומפרסים קרים עוזרים לנפיחות, ומשחה מרגיעה יכולה להפחית כל גירוי באתרי החתך. עקוב אחר הוראות המנתח שלך כיצד ומתי למרוח משחה זו.

חשוב לזכור, האזור סביב העיניים שלך עדין ביותר ויכול להיפצע ולהתנפח בקלות. ככל שניתוח העפעפיים מסובך יותר, כך עלולות להיגרם יותר חבלות ונפיחות. זה יכול לקחת עד שלושה שבועות עד שהנפיחות יורדת לגמרי (לרוב) לאחר ניתוח עפעפיים. חלק מהמנתחים ממליצים על תרופות צמחיות כגון ארניקה מונטנה או ברומליין להפחתת חבורות ונפיחות לאחר הניתוח. כדאי לברר אצל המנתח מה אפשר לעשות כדי לשמור על מינימום חבורות ונפיחות לאחר הטיפול.

כמו כן תינתן אנטיביוטיקה שתסייע להפחית את הסיכון לפתח זיהום לאחר הניתוח. חשוב לקחת את האנטיביוטיקה לפי ההוראות, ולמשך הזמן הנדרש.

אפשר לצפות לכאב ולחוסר נוחות לאחר ניתוח העפעפיים שלך. בדרך כלל ניתן להקל על כך בעזרת תרופות מרשם או תרופות ללא מרשם (OTC). תרופות מסוימות OTC מגבירות את הסיכון לדימום ואין ליטול אותן לפני או לאחר ניתוח עפעפיים. אלה כוללים, בין היתר, אספירין, איבופרופן ונפרוקסן. יש לוודא שכל ההוראות ברורות לגבי מה מותר ומה אסור לקחת בשביל להפחית אי ​​נוחות לאחר ההליך.

מניעה וטיפול בעיניים יבשות לאחר ניתוח עפעפיים

עיניים יבשות זה מצב שכיח לאחר הרמת עפעפיים. שימון בטיפות עיניים או קרעים מלאכותיים יכולים לעזור להרטיב עיניים יבשות ולהקל על כל צריבה או גירוד. צפייה בטלוויזיה, קריאה או שימוש במחשב או בנייד מיד לאחר הטיפול שלך עלולה לגרום ליובש בעיניים ולהאט את ההחלמה שלך. סביר להניח שיהיה כבר נוח לצפות בטלוויזיה שוב לאחר מספר ימים.

יש להשאיר את הראש מורם לאחר הניתוח, מה שעלול להפוך את השינה למאתגרת מעט. זה עשוי להיות מועיל להשתמש בשתיים או שלוש כריות בגודל בינוני כדי לשמור על הראש במיקום הנכון. המנתח שלך עשוי גם להציע מסכת עיניים מיוחדת להגנה על העיניים בזמן השינה.

טיפים נוספים להתאוששות מניתוח עפעפיים כוללים:

  • אין להתאפר על העיניים במשך שבוע עד שבועיים לאחר הניתוח. ניתן להשתמש באיפור כדי להסוות את כל שאר החבורות בעין לאחר זמן זה.
  • חשוב להימנע מאלכוהול (שיכול לגרום לנפיחות ולהאט את ההחלמה).
  • אין להרכיב עדשות מגע במשך כשבועיים. עם זאת, להרכיב משקפיים זה בסדר לאחר הניתוח שלך.
  • יש להימנע מכל פעילות שעלולה להגביר את זרימת הדם לעיניים. זה כולל התכופפות, הרמת דברים כבדים והתעמלות. אגב יש לדעת גם שבכי מגביר את זרימת הדם לעיניים.

לרוב אפשרי לחזור לעבודה תוך 10 ימים לאחר הניתוח, אך אם העבודה שלך כרוכה בקריאה או בעבודת מחשב, זמן ההתאוששות יכול לקחת קצת יותר זמן.

לייעוץ חינם על ניתוחי הרמת עפעפיים לחצו כאן >>>

מעניין אותך לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר מהירה